Gelukkige kinderen leren beter
Het is een feit dat een leerling beter presteert wanneer het gelukkig is en plezier heeft. Jij kijkt zorgvuldig naar wat leerlingen nodig hebben, zodat zij met enthousiasme en vanuit hun eigen nieuwsgierigheid kennis en vaardigheden kunnen opdoen op een manier die bij hen past. Onze pedagogische opdracht? Gelukkige kinderen leren beter. Dat is waar onderwijsprofessionals van Spaarnesant zich elke dag voor inzetten.
Van koers naar kompas
Goed onderwijs laat zich niet plannen, maar kunnen we wel anders organiseren. De afgelopen jaren hebben ons geleerd dat je laten leiden door strategische plannen met een looptijd van vier jaar niet verstandig is in een veranderlijke en complexe omgeving. Ondanks het ontbreken van een plan, zijn we heel goed in staat geweest om met alle uitdagingen van lerarentekort en pandemie zo goed mogelijk onderwijs te blijven verzorgen. Sterker nog: er is heel veel geleerd en we zijn misschien wel wendbaarder geworden.
Met het Kompas gaan we in de komende jaren die kwaliteit uitbouwen. We willen onze flexibiliteit en ons leervermogen graag versterken en onze beweeglijkheid niet inperken door vaststaande plannen. In het Kompas staan de missie van Spaarnesant, onze visie op onderwijs, de pedagogische opdracht en de strategische ijkpunten en kernwaarden. Het Kompas geeft daarmee richting, maar biedt ook de ruimte om te blijven nadenken over wat er echt toe doet.